Friday, May 7, 2010

Salam Muhibbah I-SPA Bersama Komuniti

Seberang Perak. Felcra Training and Consultancy dengan kerjasama Akademi Razma telah mengadakan program Remaja Hebat Rohani, Hebat Jasmani. Program berlangsung pada 08 Mei 2010 bermula jam 9.00 pagi - 2.30 petang di Pusat Latihan FELCRA Seberang Perak.
Program ini dianjurkan bertujuan untuk melahirkan remaja yang mempunyai wawasan yang besar dan jelas disamping memberikan kesedaran tentang kepentingan nilai-nilai kendiri yang positif.
Berkonsepkan penggunaan latihan kemahiran dalam memperkasakan diri serta disulami dengan pengisian kerohanian dalam membina kekuatan fizikal dan mental. Pendedahan ilmu keusahawanan yang islamik turut dilakukan.


Menurut Encik Rohaizat Ahmad, Pengurus Latihan, Pembangunan Busines dan Logistic Felcra Training and Consultancy, "Kami mensasarkan tiga objektif utama penganjuran program ini iaitu, pertamanya ialah untuk melahirkan generasi muslimah yang baik dari segi aspek Rohani dan Jasmani.
Keduanya ialah untuk membantu mengeluarkan seorang atau sekumpulan usahawan muslimah yang mampu berdaya saing dalam bidang peniagaan dan akhir sekali, mewujudkan satu suasana yang dapat meransang pemulihan sikap remaja yang terlibat secara keseluruhannya".

Antara pengisian program ialah senamrobik, peragaan fesyen muslimah dan produk keluaraan WADIRA Seberang Perak. Disamping itu I-Spa dibuka kepada komuniti sebagai sebahagian daripada aktiviti masyarakatan.
~ Roha Hassan~
Seberang Perak
08 Mei 2010

No comments: