Friday, December 26, 2008

Catatan Perjalanan Dakwah (5) - Dubai Vs Houston - Krismas Di Dubai

Assalamualaikum wbt... Kak Ros, alia dan Kak Roha


Sambungan perkongsian dan catatan pengalaman.

InsyaAllah esok, Muktamar MISG-IMSA akan bermula. Kami sudah mula menerima tetamu dari kalangan adik-adik dan anak-anak yang menghadiri Muktamar ini. InsyaAllah hampir 600 peserta dewasa, remaja dan kanak-kanak akan bersama di dalam muktamar ini. Mudah-mudahan Allah mudahkan segala usaha kami dan mereka.
Ammar, Kak Ros dan Kak Roha

13. Antara Dubai dan US.

Sedikit catatan tentang perbezaan yang sempat kami lihat antara Dubai dan Houston dengan limitasi yang kami ada. Memang tidak adil untuk buat perbandingan untuk masa yang singkat dan jumlah tempat yang sempat kami singgah.
Dubai (1)

Namun, kami ingin kongsikan beberapa senario menarik sebagai perkongsian dan renungan. Barangkali ikhwah dan akhawat yang pernah menetap lama di Dubai dan Houston punya maklumat yang lebih syahih dan tepat. Barangkali beberapa foto yang dikongsikan boleh dijadikan perbandingan.

Dubai (2)


Houston (1)

Houston (2)


14. Krismas di Dubai vs Houston


Krismas Di Houston

Secara kasarnya, nampak di Dubai lebih meriah dengan pelbagai persediaan sambutan Krismas. Pohon-pohon krismas buatan bersepah di merata ceruk di Lapangan Terbang Antarabangsa Dubai, tapi tak jumpa la pulak pokok-pokok krismas di merata ceruk di Lapangan Terbang Antarabangsa Houston.
Masa di shopping mall Dubai, memang macam-macam ada. Disertakan suasana meriah meraikan Chrismas di Emirates Mall. Di satu lagi Mall tu, sebesar-besarnya pokok krismas dibina, sampaikan nak ambil fotonya pun rasa tak sanggup!

Jzkk
Roha Hassan
Video : Krismas di Emirates Mall

No comments: