Sunday, March 16, 2008

Retreat WJIM Pusat 14-15 Mac 2008 - Part 1

Barisan Pimpinan Wanita JIM Pusat 07-09










Kasut Siapa Paling Berkilat















Sesi Perkongsian Misi & Visi












Qiyam dituruti solat berjamaah bersama









Salam....

AlhamdulilLah, lebih kurang jam 6.00 petang semalam, 15 Mac 2008 selesailah Retreat JKPW.

InsyaAllah demi penegakan syariah akan kami lakukan yang terbaik, insyaAllah. Saksikanlah aksi JKPW yang macam-macam ada didalam foto-foto dan ringkasan aktiviti berikut.

Bersama-sama ini dikongsikan beberapa pengisian menarik yang berlaku sepanjang progr am ini .

1. AGC Eco resort, Pekan batu 14, Ulu Langat adalah tempat yang menjadi pilihan JKPW untuk memikirkan katibah dan membincangkan tentang halatuju dan strategi untuk melaksanakan amanah yang diberi oleh ahli JIM melalui RJIM2. Yang menjadi sasaran ialah peranan WJIM kearah penegakan syariah. Nyanyian burung-burung kecil yang berlegar ditingkap serta pohon besar yang tegak berdiri disudut dewan menjadi saksi. Bilamana semua JKPW yang hadir berkongsi visi dan misi masing-masing.

2. Program dimulakan oleh Kak Asmah (Kak CAI) dengan tazkirah bertajuk tolong menolong dalam mencapai matlamat daei dan dakwah. Antara peringatan yang diberikan ialah sikap bertolong-tolongan kearah kebaikan adalah dituntut oleh Allah dan jelas termaktub didalam beberapa ayat Al-Quran. Selain bertolong-tolong, sebagai ahli pasukan, kita mesti saling tegur menegur untuk mengukuhkan barisan.

3. Pilihan Hatiku - Bersama Roha & Ros (R&R). Untuk slot ini, 5 soalan telah diberikan kepada semua peserta. Hasil analisanya sangat menarik! Sila rujuk lampiran kalau ingin mengetahui lebih lanjut.... . Hasil analisa tak dapat la kami kongsikan disini. Sebab best sangat!

4. Qiyam Dan solat berjamaah - Qiyam, solat & membaca mathurat secara berjamaah memang mampu merapatkan ukhuwah. Terasa seronok walaupun dapat bersama-sama sehari dua. Walaupun tidur sedikit terganggu dek suara-suara sumbang "anak tokey" dan rakan-rakan yang berkaraoke hingga jam 2.00 pagi. Spoil betul! Ingatkan dapatlah dengar suara cengkerik dan unggas malam. Rupa-rupanya yang kedengaran ialah suara-suara sumbang menyanyikan lagu-lagu Jamal Abdilah, Mawi dan sapa-sapa lagi tah.

.....Ada part 2 tau..............dalam tulisan berikutnya!


Roha Hassan
SUK

No comments: