Monday, March 17, 2008

Retreat WJIM Pusat 14-15 Mac 2008 - Part 2

Merenung Masa Depan Ummah













Kyusuknya Kak Har Memberikan Input











Makan Time : Zira & Dek Na












Salam....

.....sambungan dari Part (1)

5. Segar Minda - Here We Are Bersama Kak Endok dan Kak Mas Ahmah
- Fuh! Suboh masih kelam, namun JKPW dah berlumba-lumba untuk mencapai "syariah islam" menggunakan belon masing-masing. Dengan berbekalkan 3 jenis keyakinan, semua yang hadir berusaha untuk menjadi peserta pertama sampai ke garisan penamat.

6. Perkongsian Semua JKPW - Saya & Syariah . Ini antara slot yang memang membakar dan menjana kesungguhan untuk hidup dan mati dijalan Allah. Semu JKPW telah berkongsi visi dan misi masing-masing. Macam-macam warna persembahan. Ada airmata yang mengalir, ada semangat yang membara, ada gelak ketawa. Yang pasti semua JKPW memiliki kelebihan, keazaman, usaha yang berbeza-beza namun matlamatnya sama. Demi Allah dan Rasul. Demi menang atau syahid. Demi penegakan syariah islam dimuka bumi.

7. Retreat JKPW - JKPW telah diberikan kepada 4 kumpulan
untuk sama-sama membincangkan tentang bagaimana, bila dan siapa yang akan melaksanakan ketetapan bersama seperti RJIM2 khususnya bidang yang melibatkan wanita. Hasil perbincangan, insyaAllah akan dibentangkan pada mesyuarat JKPW dan KW negeri, sabtu 5 April 2008. Program bersurai jam 6.00 petang, dengan masing-masing pulang dengan semangat yang terus membara. Namun penuh sedar, beratnya amanah dan tugasan yang mesti dilaksanakan.

Sesungguhnya tiada perkara yang berlaku dalam dunia ini secara kebetulan.



Semoga segala yang dirancang dapat dilaksanakan dengan keyakinan dan keazaman yang tinggi pada Allah.


Roha Hassan
SUK

No comments: