Thursday, March 19, 2009

Bersantai Di Pasiran Pantai

Assalamualaikum...

Wah! Sibuknya Danial dan anjang bermain pasir! Memang seronok sebenarnya sekali sekala dapat berada di tepian pantai bermain pasir dan berlari mengejar ombak. Kita boleh lupakan seketika hiruk pikuk di kota.

Acu Dekna pun main pasir gak. Ape ni Acu, Danial? Main angkut-angkut pasir dalam beg plastik. Mana boleh bawak balik pasir tu. Kesian kat pantai! Kalau ada sejuta orang angkut pasir kat pantai bawak balik ke rumah, alamat berlaku la hakisan nanti. Jadi, jangan bawak balik ke rumah ye!


Ooooooooooo...pasir-pasir tu nak diangkut ke bawah pokok ye. Danial tak boleh dah nak ke pantai, sebab dah tengahari. Takpelah, janji boleh main pasir.

Wah, Danial main angkut-angkut air pulak. Terima kasih makcik Rosnah yang sudi melayan Danial yang memang suka main air dan pasir. Huh! Nak bawa ke mana air tu Danial.


Pagi-pagi macam ni baru boleh berendam dalam air dan bergurau senda dengan ombak! Memang best bila anjang dan danial berendam dalam air di pantai yang indah di Teluk Cempedak.


Ni acara apa pulak ni? Tangkap ikan ke? Ke tangkap ketam? Danial pun sama. Apa la yang dicari....


Inilah hasil tangkapan Danial dan Anjang. Banyak tu. Bukan main happy lagi si Danial. Tapi nanti kena lepaskan ni!

"Tak nak lepaskan! Danial nak cari lagi. Korek dalam pasir ni, mesti ada siput dan ketam. Mesti ada "Patrik" dan "Encik Crab"......habislahhhhhhhhhhhhh

"Cukup-cukup la Danial..jom kita balik...macam nak hujan je" Pujuk anjang. "Nantilah anjang, Danial nak main lagi" Danial tak berganjak-ganjak. Memang kanak-kanak biasanya sukakan air. Dapat peluang macam ni, memang susahlah nak dilepaskan.



Ewah! Sempat lagi Acu posing dalam hujan yang renyai-renyai. Ye memang enjoy bila ada kesempatan lepak-lepak dan bersenang-senang setelah penat dengan kuliah dan assigment.

Begitulah sedikit perkongsian percutian ringkas, danial, acu dan anjang. Kalau Allah izinkan, nanti kita cuti-cuti lagi ye.
Hidup memang menyeronokkan jika ada kepelbagaian!
Secebis perkongsian,
Roha Hassan

No comments: